03-04-06

Breedband

Ik ben een vlotte surfer. Iemand die bijna een verslaving te pakken heeft. Niet dat ik tot 's nachts lig te chatten of zo. Nee, zo'n type ben ik niet, maar soms voel ik mij de 2de Ivo van Test Aankoop.

Ik wens service en transparantie in elk bedrijf zijn aanbod en prijzenpolitiek en zo ook voor breedband. Want in tegenstelling tot het gros van de belgen die bij één of andere breedband provider een ADSL- of KABEL abonnement nemen en zich hiervoor zonder problemen 30 - 40 of zelfs 50 euro laten lichter maken vind ik dit toch wel een 'overdreven' prijszetting.

De normale klant ziet volgens mij zelfs het bos door de bomen niet meer, want iedereen goocheld met kortingen, light formules, up- en download snelheden, volume's per maand enz...

En vooral hierin zit het verschil.... het verschil in prijs wil ik dan zeggen. Eerst en vooral kan je al deze aanbiedingen in groepen verdelen.

Je hebt eigenlijk 3 groepen :

Zo is er de groep van de grote verbruikers, mensen die dag en nacht met internet bezig zijn en het niet nalaten om enkele films ed te downloaden. D

Vervolgens heb je de normale internet gebruiker. Iemand die regelmatig tot veel online is, en zich beperkt tot wat surfen en mails lezen.

En tot slot is er nog de light internetter. Iemand die graag met een comfortabele snelheid wil surfen, maar die geen 30 euro wil neertellen voor slechts enkele uurtjes surfen.

Mezelf reken ik tot groep 3. De Light-surfers, omdat ik thuis bijna niet online ben. Gewoon geen tijd voor, en ook de goesting is er niet altijd na een hele dag achter de beeldbuis gezeten te hebben.

De light surfer vind het beste zijn gading bij Versatel/Tele2, Euphony en eventueel Belgacom. Waarschijnlijk vergeet ik er nog enkele, maar zoals ik al zei, je kan door de bomen het bos niet meer zien. Voor light internetters zie ik een prijs van 20 euro als de maximum.

Groep 2 vind zijn ding ongetwijfeld bij Versatel/Tele2, Euphony, Telenet, Belgacom, Scarlet, enz... Deze zouden volgens mij maximum 32 euro mogen betalen. (wat bij enkele groten bijna niet te vinden is)

De pro's vinden hun ding vooral bij Telenet en Belgacom en betalen hier met plezier 50 euro voor.

De providers zijn zeer creatief in het vinden van limieten en beperkingen, want dit schept extra inkomsten wanneer de argeloze gebruiker wat volume moet bijkopen...

Ik heb de indruk dat deze sector nog een beetje de nieuwe "coboysector" is. En dat hier nog één en't ander kan veranderen en verbeteren. En de coboy-spelen dat doen niet alleen de kleintjes, maar ook de groten. Neem dat van mij aan.

 

Mvg,

 

Ivo

 

 

11:28 Gepost door Lazyman | Permalink | Commentaren (0)

De commentaren zijn gesloten.